Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Susan en Alwin

19 September 2012 | Hong Kong, Hong Kong

2-8 tot en met 8-8

>> Inmiddels zitten we al in Thailand.. Dusja we liggen wat achter met onze verslagen. Komt door de kortere reisafstanden en de geweldige stranden :-) <<

Poef!! En dan zit je ineens in Hong Kong!
Stond dit op de planning? Niet echt.
Want? Veel duurder dan de omliggende landen en hadden ook wat negatieve verhalen gehoord.
Waarom dan toch naar Hong Kong? Tja..  je visum loopt toch sneller af dan je had verwacht. Ons eerste plan was om in Kunming de visums aan te vragen voor Vietnam en dan over land te reizen, maar dit plan kostte ons teveel dagen van ons Chinese visum. Dus besloten om het land uit te vliegen.

Na de vlucht vanuit Lijiang naar HK met de bus naar ons hostel. Dit was een sightseeing by night an sich!! Zo gaaf om langs de haven te rijden terwijl ze de containerschepen aan het vullen zijn!
Ons hostel lag op de 18e verdieping van een groot flatgebouw, locatie wel goed maar hostel viel beetje tegen daarom zijn we na 2 nachten verkast naar een ander hostel, zelfde eigenaar maar veel schoner, leuker en gezelliger!

De volgende morgen vroeg op om bij de ambassade ons visum voor Vietnam aan te vragen. Appeltje eitje, formuliertje invullen, pasfoto en paspoort inleveren, betalen en dan 3 werkdagen wachten en tja het is vrijdag dus dat wordt wachten tot woensdag!

En als je dan toch in HK bent ga je deze enorme stad ook maar eens bekijken. Zo zijn we s'avonds bij The Symphony of Lights gaan kijken, dit was echt een enorme tegenvaller. De skyline is wel mooi maar de muziek en de lichtshow voegt daar niets aan toe. Dan maar een biertje doen in een van de vele bargebieden hier. We kozen voor Lockheart Road, bleek de straat te zijn gevuld met (schaarsgeklede) 'danseressen' die buiten stonden te wachten en klanten probeerde binnen te halen. Toch nog wat pubs gevonden en hier tegen Europese prijzen een biertje gedronken.

Ook het floating restaurant in Aberdeen stond op ons lijstje, al een hele kunst om het te vinden en wederom een tegenvaller, hoogtepunt waren de jachten die ernaast lagen! Dan maar naar Stanley! Hier is een strand en een markt, wij kwamen daar uiteraard te laat aan en dus was de markt al gesloten. De boulevard is wel heel gezellig en toeristisch, dus hier een hapje gegeten en heeft Suus eindelijk weer een wijntje kunnen drinken! In China is dat namelijk onbetaalbaar! 's Avonds maar weer een ander uitgaansgebied opgezocht, Kowloon, en een cocktailtje gedronken :-)

Volgende dag verkast naar ons nieuwe hostel, we sliepen hier op een 21 persoons slaapzaal! Nog nooit zo goed geslapen, ideaal!! Zo rustig iedereen houd rekening met elkaar.
We liepen hier door het centrum en kwamen een IKEA tegen. Tuurlijk even kijken hoe het er hier uitziet, echt precies hetzelfde alleen een miniatuur versie, echt grappig! Uiteraard even een hotdog gescoord en ze verkopen er ook chickenwings!!
Naast de IKEA ligt het Victoria Park, druk dat het daar was! Allemaal groepjes gesluierde vrouwen die daar de dag doorbrachten! En dan hebben we het niet over 10 groepjes, nee het park zat echt afgeladen vol! Ze zaten te kletsen, te eten echt gezellig! Als enige man voelde Alwin zich een beetje bekeken haha!
Eind van de middag naar de film geweest, ff onstpannen bij de nieuwe Batman. s'Avonds rondgebanjerd over de Temple Market.

En dan heb je natuurlijk nog The Peak die bezocht moest worden! We hadden gehoord dat mensen wel 3 uur in de rij hadden gestaan om met de tram naar boven te gaan dus dat beloofde veel goeds.. Maarja dat was in het weekend, wij zaten na 20 minuutjes al in de tram naar boven! Uitzicht is echt geweldig! We hadden geen betere dag kunnen uitzoeken, de lucht was eindelijk een keertje strak blauw! Zijn er tot s'avonds gebleven, omdat met de lichten het uitzicht ook dan nog steeds geweldig is!

Oh en dan vergeten we bijna nog dat we in een sterren restaurant geluncht hebben hier! We hadden gehoord dat je lang moest wachten. Er is een lijst, dus wij hadden ons op de lijst laten zetten en ons werd verteld dat we een uur moesten wachten, wat te doen? Bij het restaurant blijven of rondwandelen. Gelukkig zijn we gebleven want na 20 minuutjes zaten wij al lekker binnen!
Het is dus een 1 ster Michelen DimSum restaurant. Echt heeeeel duur.. 91 Hong Kong Dollar!! Zoek zelf de wisselkoers maar op. Das echt rete goedkoop! Kregen 5 dimsum gerechten en waren echt erg lekker, een gerecht bleek zelfs ingewanden te zijn!

Verder nog op de Ladiesmarket rondgesjouwd. Nog op zoek naar een Panasonic winkel aangezien er een zandkorrel in de lens van het fototoestel zit, helaas niet gevonden. En ook hebben ze hier net als in LA een Avenue of Stars, bekende acteurs met hun eigen ster... Hier kende we alleen Bruce Lee en Jackie Chan.

Op onze laatste dag ons visum opgehaald bij de ambassade en richting het vliegveld vertrokken om verder te vliegen naar Hanoi, Vietnam.

18-09-2012
Chiang Mai, Thailand

Alwin en Susan

• 19 September 2012 - 17:36

Wies:

Leuk , jullie hong kong verslag te lezen.

• 23 September 2012 - 22:39

Anneke Verhulsdonk:

Het blijft bijzonder al die dingen in het buitenland, maar een IKEA, is toch wel apart
    Vanavond je vader en je moeder even gesproken, die zijn voor een weekje over.
    Vanavond met de hele familie Indisch gegeten. Was heel gezellig.
    Als je in die landen rondloopt voelen jullie je niet ontzettend lang? En in HK nog veel handelswijken gezien. En is het veel hoog bouw?
    Nu op weg naar Vietnam? Nou ik ben benieuwd. Groetjed

• 24 September 2012 - 15:30

Ad:

Toch heel leuk weer een verslag. Jullie hebben echt de gang te pakken en dan valt het niet mee om je schrijf doelstellingen te blijven halen. Ook niet erg, immers dan is er nog facebook. Ben benieuwd of jullie allebei je padi halen en hoe het duiken jullie bevalt.