Transsiberie express deel dwa/xoep (twee) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu Transsiberie express deel dwa/xoep (twee) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu

Transsiberie express deel dwa/xoep (twee)

Door: Alwin en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan en Alwin

11 Juli 2012 | Rusland, Moskou

Crossing the borders, 25-6 tot en met 25-6

Vroeg vertrokken uit onze "homestay" om vandaag, 24-6, de trein richting Mongolie, of iets nauwkeuriger, want Nederland past wel een groot aantal keren in dit grote land, naar Ulaanbataar. De hoofdstad! Maar eerst...... De grens!

Begon al goed. De toeristen, dat waren wij en nog een zweedse, Lisa, werden bij elkaar gezet. Dit houdt in, plaatsmaken. Dus hop, kick, een oude vrouw haar coupe uit zodat wij met zijn 3en bij elkaar zaten. Dat de oude Mongoolse vrouw nog lag te slapen, om 4:40 uur in de morgen doet er niet toe. Terecht natuurlijk!

Voor de Russische grens staan 215 minuten en geloof ons die gebruiken ze. 1. Sceening, waarbij goed naar de kaaklijn en de oogcontouren wordt gekeken ( klopt de foto wel?), 2. Innemen van het paspoort, 3. Wachten, je mag een half uur de trein verlaten, maar dient vervolgens nog 3 uur in de trein te wachten (tot je het paspoort terug hebt, en voor evt. Vragen), 4. Na 3 uur wachten wordt de baggage "gecheckt" (heel summier), 5. Militair met drugs hond loopt voorbij, 6. Doorzoeking van de cabine (allemaal eruit). 7. Paspoort terug ontvangen, maar pas nadat ze je naam goed hebben uitgesproken (meestal ongeveer 3 pogingen).
Na 45 minuten kom je bij de Mongoolse grens en worden wederom alle handelingen herhaald. Alleen dan in 105 minuten. Overigens worden alle handlingen door verschillende mensen uitgevoerd. Je zou denken dat je hier niks doorheen zou kunnen smokkelen...

Dagdag, Suus en Alwin, 08-07-2012

• 11 Juli 2012 - 15:56

Wies:

Leuk en boeiend om jullie risverhalen te lezen