Transsiberie Express deel adin - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu Transsiberie Express deel adin - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu

Transsiberie Express deel adin

Door: Alwin en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan en Alwin

27 Juni 2012 | Rusland, Irkoetsk

3 volle dagen in de trein, 18-6 tot en met 20-6

Suus: "Laatste spulletjes pakken, uitchecken en wachten op de transfer. Allemaal nederlanders stonden al klaar. Wat ouderen, een stelletje en een jongen alleen. Op het station uitleg gekregen over van alles en nog wat. Wij zaten als enige in wagon 4 de rest in 8. Erg benieuwd wat we zouden aantreffen in onze coupe... Een hele groep, op leeftijd zijnde, duitsers en de russische reisleidster zit bij ons in de coupe."

"Er loopt een stevige Rus onze coupe in..."

Alwin: "We stappen in trein nummer 2 richting Vladiwostok, wagon 4 deur 9 bij de wc's. Suus bezit bed 36 boven en ik 35 onder haar. De bedjes zijn net groot genoeg in de lengte en je kan je, als je je klein maakt 180 graden om je as draaien. Goed te doen zou je zeggen. Valt tegen!"

Suus: "Na de installatie kregen we Vodka van de reisleidster. Toen nog even de nederlanders in wagon 8 opgezocht, even gekletst toen maar eens proberen om te gaan slapen, tandjes poetsen, lensjes uit, bedje klaar maken en naar boven klimmen."

"Owja die Rus, dat is de provnodski (ofzoiets). Staat leuk in zo'n apepakje bij de wagon als we even gelucht worden."

Alwin: "Als het donker is merk je alle lichte versnellingen, schokt iets en wordt om de 2 tot 5 minuten getoeterd (blijkt nu dat je dat alleen voorin merkt). Waarvoor? Geen idee. "

Suus: "Dag 2 van een fulltime dag in de trein, ging beter. Het uitzicht is groen, heel veel groen, afgewisseld door dorpjes met houten huisjes en oude Trabantjes. Tijdens de tussenstops even luchten, foto's maken, benen strekken en wat voorraad inslaan."

Alwin: "De landschappen veranderen nu iets meer en worden steeds wijdser. Kijk nu ook wat meer om me heen ook al moet ik nog wel een aantal spellen op de I-pad uitproberen :). Vanavond als het te donker wordt, het is nu 2 uur tijdverschil, dit proberen wij ook aan te houden, van zone naar zone aanpassen, wil ik in ons China boek duiken."

Suus: "Ontbeten met een broodje, waarvan we de inhoud nog niet wisten..... Aardappel!! Gezond geluncht met fruit. Boek alweer uit en ook weer liggen slapen. Zijn inmiddels 5 tijdzones verder, dus daar zal het mee te maken hebben. Omgeving veranderd, wijdser,  bevalt beter. Wederom gegeten in restauratie, weer lekker!!"

Alwin: "Goed geslapen vanacht, uit voorzorg wat meer Vodka en pivo gedronken. Lekker doorgeslapen tot na het ontbijt van de Duitsers."

Suus: "Laatste avond en korte nacht in de trein voordat we uitstappen in Irkutsk. Nog even de laatste Vodka opdrinken met de jongens uit Zwolle en redelijk op tijd richting bed want om 07.30 worden we de trein uitgezet."

"Owja die Rus. We verstaan er geen snars van! Hij blijft toch russisch tegen je lullen. We blijven verbaasd kijken, hij lacht en loopt weer weg........ Ga stofzuigen joh!"

Groetjes Suus en Alwin, 25-06-2012

• 27 Juni 2012 - 07:51

Paulien Westerling:

Hoi tweetal,
    Er zit goed vaart in!Zo"n trein is een boeiend wereldje op zichzelf,maar nu verder in het vrije veld!Erg leuk om jullie verhalen te volgen en te lezen over die dingen die jullie het meest verrassen.Met de foto"s erbij
    helemaal !!Geniet ze !
    groetjes Paulien.

• 27 Juni 2012 - 10:52

Marlous:

Hoi wereldreizigers,

Jullie verhalen klinken nu al erg indrukwekkend en zo te lezen vermaken jullie je prima! Heel veel succes de komende dagen en we hopen uiteraard op nog HEEL veel verslagen... Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Geniet!!

Liefs, Marlous

• 28 Juni 2012 - 11:39

Ad En Jolanda:

Wij reizen jullie achterna,....echter niet verder dan Estland voor de boten doop.
    Voor jullie gaat/ging het voorspoedig verder richting verre oosten. Leuke manier van verslag doen, zeer herkenbaar jullie!

• 30 Juni 2012 - 18:39

Meredith:

leuke foto's ik ben benieuwd naar de rest veel plezier :)

• 08 Juli 2012 - 13:37

Ruud Jongerhuis:

Leuk te zien en te horen hoe jullie vakantie gaat. Groetjes ruud en linda en nog een prettige tijd.