Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Alwin en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan en Alwin

27 Juni 2012 | Rusland, Moskou

Dobry den mensen,
Op dit moment rijden we bijna Rusland uit, een mooi moment om iets digitaal de wereld in te slingeren over onze trip door Rusland.
Op geheel eigen wijze zijn wij beiden door de familie uitgezwaaid, sommige met een lied en tot aan de slurf van het vliegtuig, om zeker te zijn dat we wel echt weg zouden gaan en door andere doormiddel van een cursus met handreiking!

"Het doel van de reis is niet belangrijk, maar de reis zelf is het doel geworden"
Op 15 juni 2012 zijn we vroeg naar Schiphol gebracht, uitgezwaaid en op tijd vertrokken met SAS. Dit betekende een tussenstop in Copenhagen, maar scheelde al gauw een paar honderd euro op de reis. Vlak voordat we bij Moskou, vluchthaven Sjeremetjevski, kwamen aangevlogen nam het vliegtuig echter een ruime bocht om vervolgens 45 minuten rondjes te cirkelen op ongeveer 100 km van de luchthaven. 5 minuten voor we richting aankomst vlogen gaf de stewardess aan dat er noodweer was en we even moesten wachten. Afijn 6,5 uur verder waren we aangekomen op onze bestemming.

15-06 tot en met 17-06 Moskou
Moskou was super! Weinig van toerisme gemerkt, deze vindt je eigenlijk alleen maar op het Rode Plein, Kremlin en Arbat. Arbat is een grote kunstenaarsstraat speciaal voor toeristen (prijzen zijn daar ook op aangepast).
We hebben in Moskou in hotel Tourist geslapen, alle basics aanwezig en ontbijt prima, geen klagen. Natuurlijk zijn we op bovenstaande locaties geweest, maar Moskou is natuurlijk meer, juist buiten deze gebieden. We hebben daarom in alle windrichtingen een wandeling gemaakt. Veel gezien, een aantal foto's zullen we op de site zetten. Hieronder een korte samenvatting.

Wist je dat:
- Russen altijd chagarijnig kijken, maar wanneer je ze aanspreekt vaak toch aardig en behulpzaam zijn (ondanks dat ze geen engels kunnen);
- Russen veel renovatie/bouwplannen hebben, maar daardoor altijd veel in steigers staat en veel braakliggend terrein is naast de mooiste gebouwen, dit lossen ze op door een doek te spannen zodat het net lijkt of er een mooi gebouw staat;
- 40 roebel ongeveer 1 euro is en we uitgelachen werden door onze gids nadat we allereerst 250 roebel hadden gepint;
- Russen geen boodschap hebben aan verkeersregels, maximum snelheden en al helemaal niet aan het aantal rijbanen. De snelweg wordt in zijn geheel gebruikt van vangrail tot vangrail;
- Wij blij waren dat we niet zelf hoefde te rijden;
- Cyrilisch niet handig is, maar we er wel altijd uitkwamen;
- Namelijk 1 x een letter B is ingang en 2 x een letter B uitgang was;
- De metro top was maar vooral Alwin moeite had met de juiste halte;
- Russen altijd en overal wel zin hebben in bier of Vodka;
- De oudjes hier er ook wat van kunnen, dansend op pleinen;
- Damesmode in Moskou voorloopt; kort en stiletto's;
-Alwin dit helemaal niet vervelend vond;
- Dit een kleine greep uit onze dagboeken was. Deze houden we tot nu toe keurig elke dag bij, leuk om te doen en ook een goede manier om te reflekteren en te lezen hoe de ander alles heeft beleeft.

Tot zover Moskou!

Do svidaniya, Suus en Alwin, 25-06-2012

• 27 Juni 2012 - 08:50

Dave Smits:

Heerlijk om de avonturen te lezen, blijf schrijven wordt met plezier gelezen. Mijn reis begint rond 1 augustus.

Groet
    Dave

• 27 Juni 2012 - 19:03

Anneke Verhulsdonk:

Hoi Susan en Alwin. Leuk om jullie verhaal te lezen. Ik zit nu buiten, is nog steegs goed van temperatuur, maar het ziet er donker uit. Peter kijkt voetbal. Jullie zitten dus nu in de trein. Klopt da. En hoe lang gaat dat duren? Nou we horen (of eigenlijk lezen) we het wel. Tot de volgende keer. Zijn jullie ook nieuwsgierig naar ons wel en wee? Dan schrijf ik daar ook wel eens over. Ben benieuwd hoe jullie het aan de andere kant doen met de taal. Groetjes

• 28 Juni 2012 - 11:32

Ad En Jolanda:

Jullie verhaal spreekt zeer tot de verbeelding. Hebben die mode hier nog niet kunnen waarnemen, te nat en koud waarschijnlijk. Neem aan dat het "net alsof met de familie vakantie" inmiddels is "onze avontuurlijke reis".

• 30 Juni 2012 - 10:28

Dennis:

En waar zijn de fotos van de mode daar dan??