Top Trip – de vier continenten - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu Top Trip – de vier continenten - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Susan en Alwin - WaarBenJij.nu

Top Trip – de vier continenten

Door: Alwin en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan en Alwin

20 Mei 2012 | Nederland, Amersfoort

Het is altijd al een wens geweest om voor langere tijd de wereld in te trekken. Je nergens druk over te hoeven maken. Nieuwe verkiezingen? Succes! Crisis? Sterkte! Nieuw seizoen GTST of DWDD? Veel plezier! Echt voor langere tijd de wereld ontdekken; veel mensen hebben het erover weinige doen het echt. Voor ons is nu het ideale moment aangebroken om dit wel door te zetten. Alles loslaten en je alleen focussen op je volgende bestemming. Wij vertrekken!

Waarheen dan? En hoe? En wanneer....? Goede vragen! Maar moet je alles van te voren plannen? Moet alles in een vast stramien via b.v. een reisbureau dat alle highlights al voor je heeft vastgelegd, bepaald en het veroer ernaartoe heeft geregeld? Behoort het een wereldreis niet toe om juist nieuwe gebieden, landen of groter....... werelddelen te ontdekken op je eigen manier. Natuurlijk ben je niet de eerste die er voet aan wal zet en natuurlijk zijn bepaalde gebieden niet voor niets toeristisch. Dus sja, natuurlijk maken ook wij gebruik van de informatie die voor handen is. Zo ligt onze eerste maand van de reis bijna volledig vast.

De planning in vogelvlucht: op 15 juni 2012 starten wij onze reis vanaf Schiphol om als eerste, met een tussenstop in Zweden, in Moskou te landen. Hier hebben wij vervolgens een aantal dagen om deze prachtige, althans dat hopen wij, hoofdstad van Rusland te bewonderen. Vervolgens stappen wij de Transmongolie Express in om, met een aantal tussenstops uiteindelijk na 23 dagen uit te stappen in Peking/Beijing. Beiden zijn mogelijk.

En dan? ............ blijft het stil. De kunst van het loslaten zoals een wijs man uit Frankrijk ons ooit vertelde! “Een gevoel van echte vrijheid overvalt. Niets moet, alles mag. Waar en wanneer bepaal je zelf. Dat is totale ontspanning. Daarbij hoort ook de kunst van het loslaten.”
Doen waar je zin in hebt, maar ook laten (gaan) en genieten van het moment. Want hoe kan je genieten van hetgeen wat je ziet als je in gedachten al bezig bent met het volgende hoogtepunt of obstakel. Toch zullen we niet alles loslaten. Zo houden we dit blog bij...wanneer we zin hebben :). En hebben we voor onszelf een globaal plan opgesteld.

Het plan voor onze wereldreis in het kort: Azie, van China tot en met Indonesie, dan door naar Australie en Nieuw-Zeeland. Doorvliegen naar Noord-Amerika en eindigen in Chili/Argentinie. Geen Afrika en Europa? Nee! Ook geen Noord- en Zuidpool. Afrika lijkt ons ook fantastisch, maar dit komt wellicht in één van onze latere reizen wel aan bod. Europa daarentegen hebben we al veel van gezien. Alles? Nee natuurlijk niet, maar steden in Europa worden steeds makkelijker te bereizen en we kiezen er nu bewust voor om dit links te laten liggen.

Nog 26 dagen en dan begint onze Top Trip over vier continenten. Nog 26 dagen voorpret, lekker inlezen, spulletjes kopen, proef inpakken, blogs schrijven, engels oefenen:) en afscheidnemen. Kremlin here we come!

Tot zover.........

Suus & Alwin

• 20 Mei 2012 - 19:05

Alexander:

Gaaf! Het schiet al op! Alwin we moeten nog snel effe een terrasje pakken voordat je gaat.

• 20 Mei 2012 - 19:10

Ad En Jolanda:

Een goede keuze op een goed moment. Unieke ervaringen opdoen die jullie zullen veranderen en verrijken. Zowel positieve- als negatieve indrukken en alles zal zijn plaats krijgen. Loslaten is aanvaarden van gebeurtenissen, je lot daarin en - van die andere culturen en waarden die je tegen gaat komen. Er is ook delen. Onderling en in de ontmoetingen onderweg. Bouw je vertrouwen, jullie gaan het nu echt ondernemen!

• 21 Mei 2012 - 14:55

Joost En Lisette:

Wat leuk dat jullie dit allemaal gaan doen! We lezen graag wat jullie allemaal mee gaan maken. Alvast een fijne vakantie en reis toegewenst. Geniet ervan!

Groetjes ons

• 21 Mei 2012 - 18:00

Milena:

Super gaaf dat jullie deze reis maken en de blog hebben aangemaakt. Kan ik lekker mee genieten op de bank :) Ik wens jullie heeeeel veel plezier! En dat jullie mooie, leuke, lachwekkende, spannende, huilende, gekke maar vooral heel veel gelukkige momenten mogen beleven!
    Ciao Ciao
    Milena

• 22 Mei 2012 - 11:38

Larissa:

Ik vind het zo ontzettend gaaf dat jullie dit gaan doen! Ik hoop dat jullie er regelmatig aan toe komen om over jullie belevenissen te schrijven, lijkt me super leuk om te lezen!

• 23 Mei 2012 - 17:49

Dennis:

Ik zal op mijn prachtige "nieuwe" zitzak jullie ervaringen lezen!

• 08 Juni 2012 - 10:56

Anja De Jong ( Best:

hoi Alwin en Suus,

Hoop dat dit voor jullie de reis van je dromen gaat worden. In ieder geval veel plezier! Leuk dat we jullie kunnen volgen.

• 17 Juni 2012 - 07:46

Tante Yvonne:

Inmiddels zijn jullie op pad . Ik hoop dat jullie een hele goede reis hebben met veel nieuwe ervaringen. Jullie doen dit gedeelte van de reis Moskou-Peking in de omgekeerde volgorde zoals Manon en Bart het net hebben gedaan.
    Geniet lekker van alles en verbaas je niet over hoe andere mensen kunnen leven. Ik lees jullie verslagen wel.

Toi toi toi
    Gr Jan en Tante Yvonne

• 17 Juni 2012 - 12:31

Anneke:

Al goed aangekomen. Is het koud in Moskou? Of zitten jullie al in de trein. Liefs

• 20 Juni 2012 - 08:42

Jan Van Maasakkers:

Hoi Alwin en Suus,
    Ik wens jullie een fantastische tijd en reis toe!
    Fijn dat we jullie zo kunnen volgen

Groetjes
    Jan